IMG_2784

Vinnare av Gyllene hjulet 2015

Varje år delar Sponsrings & Eventföreningen ut pris till de projekt som bidrar till nytänkande och innovation inom försäljning, kommunikation och varumärkesbyggande. Onemotion IMC vann med Intels Kitchen i den nya kategorin ”Årets Digitala”.

Juryns motivering:

”Hur når man den minst sagt kräsna målgruppen PC-byggare på ett relevant och autentiskt sätt? Jo genom att kombinera smartness i ett format med hög igenkänning från klassiska matlagningsprogram och skapa stjärnstatus digitalt för en grupp som annars är mer kända att hålla till i garagemiljö. Med de sociala kanalerna i fokus byggdes content upp till ett digitalt event med grupper av tekniker som tävlade i att konstruera sin egen drömdator. Med tydlig återkoppling till varumärket lyckades Intel skapa en interaktiv upplevelse som älskades av målgruppen. Showen har engagerat 40.000 personer digitalt i tid och rum, nått miljoner i sociala medier och gjort vinnarna till stjärnor i PC-byggarvärlden.

Se kampanjen här

  • Publicerat för 3 år sedan