Inspirera och engagera på sociala digitala plattformar

Alla företag behöver en digital närvaro, och att ha en hemsida och att ”finnas” på sociala medier är idag hygienfaktorer.

Men att sticka ut ur bruset och skapa engagemang i det digitala landskapet är en betydligt svårare.

För Chiquita handlade det om att både bli mer sökbara, men framförallt att synas och placera varumärket i rätt sammanhang.

Med insikten att banan är en populär ingrediens, i allt från efterrätter till nyttiga smoothies och bananpannkakor, fanns stora möjligheter att skapa innehåll som konsumenter vill ta del av. En andra insikt var att mycket innehåll redan skapas och delas, vilket ger ett sammanhang där Chiquita passar in och får en självklar position.

Genom att skapa relevant och engagerande content, med recept och inspiration, i kombination med träffsäkert SEO-arbete. Och genom att skapa interaktion mellan följare och egna sociala kanaler – Instagram, Youtube, Facebook och Web – har vi gjort Chiquita och deras bananer sökbara och synliga i rätt sammanhang.