Lansering Carlshamn Kallpressad

Carlshamn mejeri, som är inriktade på veganskt margarin, stod inför utmaningen att lansera sin nya Carlshamns Kallpressad. Vi genomförde en lansering där vi kombinerade frukostevent, influencer marketing, content i sociala medier, annonsering och pressbearbetning.

För att skapa en bred men smart lansering arbetade vi med ett flertal aktiviteter parallellt. Vi nyttjade våra kompetenser inom både reklam, PR och event och lyckades genom detta få ett stort genomslag.

Projektet inleddes med en photo shoot för att sätta produkten i en kommunikativ kontext som både attraherade målgruppen, satte produkten i ett sammanhang och blev användbar för media.

Vi designade också en Kallpressad-bärkasse av ekologiskt material. Denna användes sedan i samband med frukostevent, tävlingar och samplings.

Som startskott på lanseringen arrangerade vi ett soligt frukostevent för bloggare och influencers. Efter avslutad yoga serverades en uppskattad vegansk frukostbuffé i Carlshamn anda.

Vi genomförde en PR-bearbetning mot branschpress och riktade oss särskilt till media inom hälsa, mat och vego. Vi kombinerade även detta med viss riktad annonsering för att nå butiker. Sammantaget fick vi ett stort genomslag med flertal pressklipp i medier som riktar sig till vår specifika målgrupp.

För att nå ut brett digitalt kombinerade vi egna kanaler i sociala medier med utvalda influencer samarbeten. Våra influencers var inriktade på just veganska recept och matlagning och i Carlshamns egna kanaler förstärktes detta ytterligare. En kombination som skapade engagemang och verkligen placerade Kallpressad i rätt sammanhang.

Carlshamn Kallpressad

Kallpressad kasseKallpressad frukostKallpressad influencers