Freeze the moment

Heineken är ett nederländskt bryggeriimperium, grundat 1864 av Gerard Adriaan Heineken. Med 61.000 anställda och 120 olika ölsorter är Heineken idag världens fjärde största byggerikoncern.

Under sommaren 2015 ville Heineken nå ut till bar- och nattklubbsgäster med budskapet ”Desire cold” – att öl smakar bäst riktigt kall. Utmaningen bestod i att skapa ett koncept möjligt att genomföra rikstäckande och som fick besökarna på nattklubbarna att uppmärksamma budskapet och efterfråga riktigt kall öl.

Onemotion skapade ett nattklubbskoncept där gästerna kunde få skön svalka genom kolsyreduschar på dansgolvet. Samtidigt som dom kylde sig delade de sin upplevelse i sociala medier.

Över 1.600 personer delade sina upplevelser med totalt över 85.000 personer genom sociala medier. Eventplattformen blev så populär att den nu efterfrågas flitigt av krögare som permanent installation. Målgruppen föredrar definitivt kall öl.