Sveriges första TV-show för datorbyggare

Intel är världens ledande tillverkare av processorer och teknologi inom kommunikation och IT. En av deras viktigaste men samtidigt mest svårflörtade målgrupper är de som bygger sin egen dator.
PC-byggarna är viktiga påverkare och efterfrågar de mest avancerade processorerna.

 

hjul

Vi valde att kommunicera med målgruppen i deras egna medier. Via siter som samlar PC-byggare och med Youtube som plattform skapade vi Intels Kitchen, en matlagningsinspirerad show specifikt riktad till PC-byggare, som med hjälp av pc-komponenter i skafferiet fick bygga sin drömdator. Vinnaren utsågs av en kräsen jury och programmet leddes av den dynamiska duon Erik och Mackan. Onemotion stod för konceptutveckling, grafisk produktion, filmproduktion och viral spridning.

Resultatet blev en show som samlade branschen och Sveriges främsta PC-byggare och gjorde vinnarna till stjärnor i PC-byggarvärlden. Showen har idag drygt 40.000 visningar på Youtube och nått flera miljoner i övriga sociala medier, både i Sverige och internationellt.