På allas läppar

Varumärket Lypsyl är idag så pass väletablerat i det folkmun används som samlingsnamn för hela kategorin läppbalsam och cerat.

Varumärket Lypsyl är idag så pass väletablerat i det folkmun används som samlingsnamn för hela kategorin läppbalsam och cerat. För många kännetecknas Lypsyl av en vit förpackning med klarblå kork och en logotyp i samma färger men det många inte vet är att produktutbudet är betydligt större än så. För att lyckas nå ut med Lypsyl breda produktportfölj tog vi fram konceptet ”Lypsylfamiljen”. En liten familj med åtta ”familjemedlemmar”, en för varje sorts Lypsyl. Den blå originalförpackningen fick, med redan hög top of mind-faktor, agera frontfigur och draghjälp åt de andra produkterna.

Efter re-search och ett strategiskt arbete med övergripande planering skapade vi bland annat grafiskt innehåll i form av bilder och små motion graphics-filmer som gestaldade Lypsylfamiljens vardag och publicerades i Lypsyls egna kanaler. Genom konceptet har vi skapat engagemang och aktiverat Lypsyls följare på ett nytt sätt. För att ytterligare öka genomslaget har vi, parallellt med innehållet i egna kanaler, även genomfört riktade utskick till flertalet välkända bloggare och Instagramprofiler och genomfört produktspecifika events för att framhäva Lypsylfamiljens alla fördelar, där Lypsyl Extreme är familjens senaste tillskott.

 

Genom kreativa lösningar och ett nytänkande kring ett väletablerat varumärke har Onemotion bidragit till en ökad kännedom om Lypsyls produktutbud och kunnat sätta Lypsyl på ännu fler läppar.