AJ Produkter
AJ Open

2022 samarbetade AJ Produkter med den internationella golftävlingen Scandinavian Mixed. Deras förfrågan till oss på Onemotion var: hur kan vi skapa ett djupare engagemang bland målgrupperna? Med detta i åtanke lanserade Onemotion IMC konceptet AJ Open som bestod av en 10 veckor lång aktivering med skräddarsydd kommunikation.

AJ Open presenterade inte bara sponsorskapet - aktiviteten blev mer än hospitality samt öppnade dialog med fler relevanta intressenter.

Inför aktiveringen definierades tre olika målgrupper. Dessa fick på olika vis ta del av evenemanget; som mellanstora kunder (som ofta missas), som VIP kunder och som anställda. AJ Open erbjöd ett brett utbud av aktiviteter med Scandinavian Mixed som den stora finalen. På så vis kunde Onemotion IMC hjälpa AJ Produkter att förlänga och förstärka utkomsten av insatsen.

Totalt aktiverades 500 av AJ's kunder varav 100 personer under Scandinavian Mixed. En riktig ”hole in one”, måste man nog säga!