Stockholm Live
Break the Silence
Avicii Arena, som drivs av Stockholm Live och lanserades 2019 med huvudpartner Tim Bergling Foundation, strävar tillsammans med övriga partners att vara en ständig röst för att öka medvetenheten om psykisk ohälsa bland unga. År 2023 anlitades Onemotion IMC för att utveckla ett flerårigt kommunikationskoncept för initiativet.
Efter noggrann forskning och analys utformades konceptet "Break the Silence". Lanseringskampanjen, riktad mot den primära målgruppen unga i åldrarna 13-25 år, kommunicerade budskapet "Köp världens dyraste keps – betala med dina känslor". Kepsen, designad av artisten Anji, hämtas ut i den fysiska butiken UNSLNT på Avicii Arena.
Betalningen sker genom en app där användarna svarar på frågor om sina känslomässiga tillstånd, alla utformade i samråd med legitimerade psykologer. Dessa experter medverkade även vid den fysiska butiksöppningen, där målgrupper och media var närvarande.
Genom att använda en integrerad kanalstrategi skapades en holistisk upplevelse som genererade betydande PR-värde i både nationell och internationell media. Butiken UNSLNT är nu en permanent installation som förstärker arenan som en kontinuerlig plattform för arbetet med psykisk hälsa. Således fortsätter kampen mot tystnad att levandegöras från arenan.