Den rikstäckande kampanjen ”Vad får det lov att vara?” sammanfattar Convinis erbjudande om mat och kaffe på jobbet. Det kommunikativa startskottet är grundat i ett längre strategiskt samarbete inkluderande EVP, varumärkes- och kommunikationsplattform.

Convinis mat-och kaffelösningar på jobbet uppskattas av många. Men fortfarande tror några att matlåda är mer ekonomiskt. Ytterligare andra tycker mat hemifrån är mer hälsosam.

Dessa missuppfattningar vill vi ändra på. Med kampanjen ”Vad får det lov att vara?” nås målgrupperna digitalt, OOH och via förtjänade kanaler med inspiration och budskap om hur Convini kan förgylla arbetsdagen.

Det breda, ibland hälsosamma ibland njutningsfulla, sortimentet kommuniceras tillsammans med prisbilder som utmanar den rådande bilden av varumärket Convini. I situationsbaserade uttag som visar socialisering kring naturliga ”äta-stunder” på jobbet möter vi varumärket som katalysator.

Insikterna är grundade på ett längre samarbete. Onemotion IMC har tagit fram EVP, uppdaterad varumärkes- och kommunikationsplattform och en helt ny slogan för Convini.

Avsikten är att modernisera varumärket och få effektiv penetrering hos både B2B och B2C.

– Det är oerhört roligt att se kampanjen gå live efter ett långt och gediget arbete under året. Vi är mycket nöjda med konceptet som vi tror kommer lyfta fram ett arbetande Sverige på ett både roligt och inspirerande sätt, säger Marie Mets, marknadschef på Convini Sverige.

Kampanjen går i Stockholm, Göteborg och Malmö och syns utomhus, i digitala kanaler samt sociala medier.

Convini_Kampanj_OOH-25
Onemotion_IMC1_V42_2021_Wall_Panel