play

I och med lanseringen av ett antal nya spännande produkter valde Dell att köra introduktionen helt virtuellt. Något som Onemotion med Vvenues är bäst i klassen på. Och resultatet lät inte vänta på sig: 500 aktiva deltagare mot förväntade 300 på de fyra timmar den digitala upplevelsen Dell Virtual Launch pågick.

På vVenues möttes intressenter från olika branscher för att uppdatera sig om de senaste innovationerna, chatta och mingla med föreläsare och besökare. Förmiddagen bjöd på talare och breakouts i två olika virtuella rum. Besökarna kunde live prata med alla talare. Efter livesändningen kunde man gå tillbaka och lyssna igen på speciellt intressant innehåll.

Utöver det var exposalen öppen, med nio olika produktområden. Besökarna navigerade sig runt, precis som man gör i en fysisk miljö, och kunde se filmer, chatta och ladda hem pdf:er med önskat material. Vid varje monter fanns en person tillgänglig för specifika frågor om produktlanseringarna. Efter evenemanget fick Dell listor på vilka personer som var där och vad som intresserat dem. Under själva evenemanget kunde man också följa besökarna och live se vilka breakouts de lyssnade på och vilka montrar de besökt i expot.

Dell valde helt rätt plattform för sin kundkontakt. I vår tid, när en stor del av social interaktion förflyttats till skärmar, appar och mobiler, blir det än mer naturligt att träffas virtuellt.

Kika in på www.vvenues.com och se vad Onemotions lösning kan göra för dig och ditt företag!

Screenshot 2020-06-22 at 08.54.27
DELL_lobby_v1_02_P
Screenshot 2020-06-22 at 08.53.58