play


EasyPark
City of Dreams

EasyPark Group är ett globalt teknikföretag med över 1000 anställda som implementerar innovativ teknik i parkeringsprocessen genom deras parkerings-app, vilket gör stadslivet enklare och bekvämare att leva. EasyPark Group hjälper också städer att bli mer hållbara genom att eliminera trängsel, öka effektiviteten och möjliggöra en smidig upplevelse för laddning av elfordon världen över. Vi fick möjligheten att organisera ett storskaligt digitalt evenemang för de över 2 000 anställda i EasyPark Group från alla olika länder. Inom ramarna för detta skapades konceptet Easypark One, något som tog sig uttryck i deras egen virtuella "City of Dreams".

One syftade på ambitionen att skapa en nära känsla till kollegor man kanske inte hade träffats från delar av bolaget man inte tidigare varit i kontakt med. City of Dreams blev mötesplatsen där man rörde sig genom olika zoner som gjorde det möjligt att inte bara delta vid seminarier, utbildningssessioner eller att träffa kollegor från andra kontor i "affärskaféet" - utan även kunna sjunga karaoke, yoga och meditera, sådant som främst syftar till att skapa sammanhållning och gemenskap i en digital värld skapad för detta. Det virtuella evenemanget avslutades med lokala fester på temat "Future" som ägde rum på vart och ett av kundens kontor i mer än 25 länder.

eapa-02
eapa-03

Vi skapade en unikt anpassad eventplattform med olika sektioner; Blockparty, Downtown & The Park, fyllda med aktiviteter för alla att utforska. Eventet erbjöd en stor variation av aktiviteter, Live-sändning från huvudscenen med två anställda som värdar, "Sharing is Caring"-sessions, där anställda själva ledde sessions för att lära andra eller dela personliga erfarenheter. "Fireside Chat"-sessioner där en anställd i heta stolen fick frågor av publiken och delade med sig av upplevelser. "Conversation Spaces" där besökarna kunde diskutera förutbestämdat "Hot Topics", ett "Quick Connection Café” där anställda slumpmässigt kopplades ihop med andra anställda anställd för spontana möten. Slutligen lanserades en utmaning, "Global Movement"- där vi uppmuntrade besökarna att lämna skärmen och delta i aktiviteter som att springa, promenera, simma etc. antingen som ett lag eller en individ. Mer än 100 breakout-rum skapades för workshops där deltagarna också kunde dela med sig av resultatet.

Eventet ONE har verkligen stärkt organisationen att känna samhörighet och det var en viktig milstolpe i förvärvet av Park Now. För många var detta det första positiva mötet/upplevelsen av EasyParks kultur och vår framtid tillsammans som ett team. Människor känner sig bättre sammankopplade som ett team och vi märker att de arbetar mer tillsammans, vilket är imponerande efter bara några månader som en kombinerad grupp/företag.

eapa-05