Focalpay
Varumärkesplattform & grafisk identitet

Framtidens betalningssystem är lika enkelt som revolutionerande. Vi vet, ni har hört det förr. Men oavsett om Snoop Dogg levererar lena löften måste ni kolla in denna smarta konkurrent.

När vi fick i uppdrag att ta fram varumärkesplattform, kommunikativ plattform och grafisk identitet åt uppstickaren Focalpay blev arbetsgruppen smått frälst. Något av begeistringen hoppas vi syns i den nya sloganen: Get Focalpayed! Ett utrop som kallar till den välbehövliga revolution som betalningsbranschen behöver.

För vi behöver inte lena löften, vi behöver smidigare lösningar och verklig frihet i fråga om transaktioner. I Focalpays grafiska identitet och tonalitet speglas kundlöftet genom en attityd där uppfinnare möter rebell. För Focalpays mission är lika enkel och revolutionerande. De låter fintech-innovationer befria oss från monopol och mellanhänder. Den skalbara plattformen för betalningar och utcheckningar står redo att användas av småföretagare eller globala företag. Butik, webb eller mobil. Var vi än väljer att göra affärer ger Focalpay makten till oss – på individnivå. Vi är superstolta över att vara med på frihetsresan!

Focalplay-phone-mocks2
Focalpay-Design-slide-2-02