play

För Dahl, Sveriges ledande handelsföretag inom VVS och VA produkter, är den interna kommunikationen viktigare än någonsin.

Utan möjligheten att samla alla på en och samma plats var det särskilt viktigt att kunna nå ut brett till samtliga anställda inför hösten för att samla styrkorna. På grund av omvärldssituationen valdes en digital lösning i form av en livesändning via Onemotions vStream studio.

Eventet delades upp i fyra hörnstenar, engagemang, utbildning, samarbete och underhållning. Under en 90 minuter lång livesändning nåddes över 600 personer fördelade över 88 lokalkontor. Mycket fokus lade på aktiviteter och ett väl genomarbetat program som bibehöll intresset ute bland tittarna. Totalt deltog 27 olika talare under sändningen, dessa varierades i olika miljöer och positioner och presentationerna mixades med interaktiva aktiviteter. Eventet avslutades med livemusik och musikquiz.

Inför eventet hade specialdesignade cateringboxar levererats ut till kontoren innehållande mat och dryck samt ett AW-kit till den avslutande underhållningen. Hela evenemanget omgärdades av ett särskilt utarbetat grafiskt manér vilket lyfte produktionen till samma nivå man normalt finner inom TV produktion.

90 minuter.
27 talare.
88 lokala tillställningar för 600 personer.
Pang!