play


Inet
Home of the technörds

Inet, specialisten på datorer och teknikprylar, skulle etablera en fysisk butik på Medborgarplatsen i Stockholm. Företaget är kända för sin passion för tech, sitt kundorienterade kunnande och har en stark digital närvaro. Utmaningen var att locka deras kärnsegment – teknikkunniga entusiaster och gamers – till den nya butiken och samtidigt attrahera en bredare, och i mångt och mycket mer okunnig, målgrupp som letar efter pålitlig expertis i en förvirrande techdjungel.

Vår strategi grundade sig i insikten att när något känns svårt villman ha hjälp av en expert. "Du vet vem du vill köpa techgrejer från" fokuserar på Inets unika selling point – deras passionerade och kunniga medarbetare.

Sagt och gjort, vi fångade technördarna i sin naturliga miljö – Inets butiker. Vi använde riktiga medarbetare från Inet som modeller, iklädda sina vardagskläder och omgivna av techprylar. Varje bild andades autenticitet och glädje – ett budskap om att här arbetar några som älskar sitt jobb.

Annonserna placerades på strategiska OOH-ytor runt Stockholm, inklusive Medborgarplatsen, där den nya butiken skulle öppna. Vi använde också digitala skärmar i tunnelbanan och på busshållplatser för att nå techintresserade pendlande stockholmare.

Resultatet blev en hundrameters lång kö till dagen för butiksöppningen!