play

Dedikerade fans förtjänar att hyllas. Personer som väljer Nike ska få mer än snabba skor och skön träningsgear. Vi på Onemotion vill ge dem pepp, energi, inspiration och glädje. Därför skapade vi #gesport - en träningsupplevelse som gick utanför boxen.

I samband med lanseringen av Nikes Glam Dunk och Metcon 5 bjöds målgruppen in till ett högintensivt träningspass. Besökarna välkomnades med en kampanjdesignad yogamatta och DJ´n skruvade upp basen. Efter ett pepp-talk där Nikes nyheter presenterades körde man igång.

Musiken, energin och pulsen på Nikes urbana träningshyllning blev mer än uppskattad.
Stämningen blev inte sämre av Nike-fansen kunde peppa sina kompisar via interaktiva skärmar i lokalen.

Resultatet: 370 personer i målgruppen 18 – 30 år anmälde sig på registreringssidan som skapades exklusivt för evenemanget och 300 personer kom till passet på A House efter att ha fått inbjudan via specifikt utvalda influencers och Stadiums sociala medie-kanaler. Därmed räknar vi den integrerade kampanjen #gesport till en succé.

Nike ej
Nike 5
nike