2-3 September samlade Bonnierföretagen stora delar av Svenskt näringsliv för att sex månader efter pandemins start ta temperaturen på näringslivet och diskutera och debattera hur Sverige bäst startar om näringslivet efter krisen.

Evenemanget var ursprungligen planerat att genomföras fysiskt men på grund av det utsträckta pandemiläget ändrades det om till att hållas digitalt.

Över 100 talare från näringsliv, politik och akademi deltog fördelat på tre separata scener under ett två dagar långt livesänt evenemang. Evenemanget genomfördes på vVenues plattform och tre streamingscener byggdes upp för livesändning från anrika Grand Hotel i Stockholm.

Talare, paneldiskussioner och gruppsamtal avlöste varandra och de nära 1.000 betalande besökarna kunde fritt röra sig genom evenemanget och delta på de seminarier de fann intressanta. Utöver de ca 100 talarna fanns nio partners närvarande i interaktiva montrar i monterutställningen. I montrarna kunde besökarna ställa frågor och chatta direkt med det utställande företaget, ta del av deras bästa råd, tips och tjänster direkt i deras montrar. Liksom i tidigare evenemang fick vVenuesplattformen högsta betyg för sin intuitiva navigation och för friheten att röra sig fritt inom evenemanget vilket både bidrar till nöjda partners och att besökarna stannar längre inom evenemanget.

"Tillsammans med Onemotion lyckades vi sätta en ny standard på hur man genomför och presenterar ett digitalt event," säger Thomas Danielsson, DI-gruppens konceptchef.

DSC_8239
DSC_8203
DSC_8176