play

Nyckeln till romälskarnas hjärtan går via vardagsrummet.

Plantation Rum är Sveriges mest omtyckta romvarumärke. För att stärka positionen samt öka intresset för rom som en dryck som passar att njutas ensam hämtade vi inspiration av det gedigna hantverk som följer med romtillverkning i huset Ferrand. Så föddes The Craft Collection - en serie inredningsdetaljer med mål att platsa i gränslandet mellan konst och funktionalitet. Träboxarna med sitt överraskande innehåll är även tänkta att skapa anledning att slå sig ner och leva livet lite långsammare. Kampanjen spreds via förtjänat utrymme i livsstilsmedier. Målgruppen, som njuter av god inredning, vällagad mat och hämtar inspiration från natur och uteliv, tog The Craft Collection till sig.

Engagemang i varumärket Plantation Rum ökade markant och alla de tre boxarna såldes inom loppet av någon vecka. Inkomsten gick till Stiftelsen Lehmanns Verkstad i Bodafors som är huvudman för Kulturgatan. Ett hantverksprojekt och besöksmål som omfattar, förutom den historiska verkstadsmiljön, utställningsverksamhet med samtida innehåll.

Foto: Gustav Almestål.

Och så här gick kampanjen: förfrågan från kund var 3 förtjänade inlägg. Över 20 obetalda publiceringar har sedan gjorts i magasin som Elle Decoration, Sköna Hem och Kloka Hem. På SoMe låg genomsnittlig engagemangstid från konsument på minst 15 sek. Resultat har gjort att en ny utgåva av The Craft Collection just nu arbetas fram av Onemotions kreatörer och team.

hero
box-3