Svenssons i Lammhult
Slå till på finredning

Anrika Svenssons i Lammhult öppnar 1500 kvm stor butik mitt i city. Närmare bestämt på Sveavägen/Sergels torg. Onemotion IMC står bakom nyöppningskampanjen som skapade försäljningsrekord med sin taktiska kommunikation.

Kampanjkonceptet blandade sparsmakad design med folklig prisfest. Under oktober och inför nyöppningen täcktes Stockholm med mer än 100 digitala DOOH, billboards och adshell i T-bana, butikssignage och annonser i dagspress. Kommunikationen varierades för att passa tiden innan, inför och under butiksöppning.

Allt content, såväl rörligt som dagspress, verkade varumärkesbyggande och taktiskt. Samt pekade mot den nya butiken, såklart. Rubriker utformades som platsspecifika budskap, olika för Södermalm, Östermalm och City. Även urvalet av designprodukter anpassades för de olika stadsdelarna.

Kombinationen av rörligt/stilla innehåll och taktisk copy med personliga men ändå produktfokuserade budskap fick kampanjen att öka såväl kundflöde som försäljning i den nya Svenssonsbutiken under hela perioden. Grattis Svenssons, vi ses i designersoffan!

svenssons
svenssons-dramaten
svenssons-tidning
svenssons-1800x800