Westfield Mall of Scandinavia
The Kingdom of Christmas

The Kingdom of Christmas var ett storslaget julkoncept skapat för att förvandla Westfield Mall of Scandinavia till en helt ny typ av juldestination. Ambitionen var att skapa något modernare än Skansens julmarknad, mer interaktivt än NK:s skyltfönster – och mer gemenskapsfrämjande än Kalle Anka på julafton.

Under hela december 2024 fick besökarna kliva in i en magisk värld där klassiska jultraditioner mötte nya teknologier och upplevelser. Konceptet omfattade både fysiska och digitala inslag, däribland en digital julkalender med kända profiler, övernattning i gallerian tillsammans med The Swedish Family, spektakulär julparad och interaktiva installationer som lockade hela familjen att upptäcka mer vid varje besök.

Inför lanseringen aktiverades PR och influencerkampanjer, som t.ex. Sveriges juligaste balkong, en julbil på stan och exklusiva förhandsinbjudningar.

Budskapet var tydligt: Välkommen till The Kingdom of Christmas – där julens magi verkligen blir verklighet.

Resultatet?
– Över 7 000 nya klubbmedlemmar under kampanjperioden
– +4 % ökning i fotfall jämfört med föregående år
– Ett starkt PR-genomslag med bred räckvidd, både digitalt och fysiskt

Vi på Onemotion IMC är stolta över att ha skapat en upplevelse som inte bara fyllde gallerian med julstämning, utan också positionerade Westfield Mall of Scandinavia som en självklar juldestination i konkurrens med landets mest älskade traditioner.

w05
w04
w03
w07
w02
w08