X Shore
X Shore 1 lansering
Elbåtsföretaget X Shore skapar 100% elektriska båtar för en fossilfri morgondag. Med X Shore 1 är lika revolutionerande som Tesla model 3, fast inom båtvärlden. I linje med X Shores devis “The Power of Silence” lanserads konceptet “Shhh” – en global symbol och ett visuellt uttryck för tystnad som, utöver det faktum att en hemlighet snart skulle avslöjas, både representerar X Shores elbåtar med sin hållbara och ljudlösa framdrift. Ju närmare det globala lanseringsdatumet för elbåten desto fler ledtrådar släpptes i egna kanaler, vilket exponentiellt ökade nyfikenhet, räckvidd och engagemang.
Varje del av kampanjen ledde fram mot lanseringen som skedde fysiskt och digitalt och som levererade betydligt mer än vad som är brukligt i branschen. Hela eventets uppbyggnad följde kampanjkoncept med ledtrådar och mystik i en avskalad miljö. För att överraska gästerna inleddes eventet i tystnad. Man fick en presentation av X Shore, deras roll på marknaden och revolutionerande positionering och sedan klyvdes hela scene. En massiva skärm kom på plats, och därmed kunde man avtäcka en båt live på plats i lokalen. Dramaturgi i sitt esse!