ANJI-5

Världens dyraste keps. Finns i butiken där du betalar med känslor.

I en värld dominerad av transaktioner har Onemotion blandat känslor och shopping i en opinionskapande och kommunikativt multidisciplinär kampanj. Syftet är att sätta fokus på Avicii Arenas, Trygg Hansas, Bauhaus och Tim Bergling Foundations initiativ om ungas psykiska hälsa. Den banbrytande kampanjen verkar för att tabubefira samtalen om alla typer av känslor är kommunikativt och kreativt gränsöverskridande. Köpet av en keps omvandlas till en djup personlig och emotionell upplevelse.

Tomasz Pieniazek, CD och Wilhelmina Gabriele från Onemotion, CL säger så här:

”Alltför många unga människor mår idag alltför dåligt. Och det är oftast inte känslorna som tar liv, utan tystnaden kring svåra känslor som exempelvis skam och oro. Att arbeta med utvecklingen av Break the Silence och UNSLNT är ett av de allra viktigaste projekt vi gjort.”

”Vi är ett stort team som arbetat med projektet under lång tid och det lyfter fram den helhetsleverans vi på Onemotion IMC är stolta över, med såväl strategisk konceptutveckling och kampanjutformning men även design och produktion av den fysiska butiken. Samarbetet med Tomasz har varit särskilt intressant eftersom hans erfarenhet från brand experience bidrar med insikter som jackar i och förstärker de mer traditionellt kommunikativa lösningarna. Break the Silence hade inte kunnat skapas utan helhetsperspektivet”

Nyheter