Vad är det som gör att visst content flyger och annat inte? Produkter som tycks enkla att marknadsföra med snygga bilder får ofta ganska liten uppmärksamhet, utan annan mediestöttning. Andra tar fart på riktigt. Som exempelvis Onemotions jobb för Lypsyl där ETT inlägg fick 2 200 reaktioner, 6 700 kommentarer och delades 193 ggr inom rekordkort tid.

Vi på Onemotion är övertygade om att lyckade contentinsatser handlar om två saker. Insikt och hantverk. När vi tar fram content börjar vi alltid med research och planningarbete innan hantverket tar vid. Efter det kommer uppföljning och eventuella justeringar av insatserna.

I Lypsyls fall utgick vi från insikter om mänsklig igenkänning. Genom att scanna vad målgruppen sagt om produkten den senaste tiden tog vi fram en lösning som gick fullt ut på det mest irriterande de kunde tänka sig: ett borttappat Lypsyl. För det är något som händer. Ofta.

Självklart är utförandet viktigt när Onemotion skapar content. Ibland passar en större plåtning, ljussättning och modell. Ibland räcker det med att ligga nära verkligheten. Att komma närmre. Men det viktigaste är ändå att ha kunskap om målgruppen och att ständigt göra research i det snabbrörliga SoMe-landskapet.

I Lyspyls fall fortsätter samarbetet med aktiverande och utbildande content och vi är glada över vår kund som vågar prova det som sticker ut. För det som sticker ut, är också oftast det som faktiskt flyger.

lypsyl